7 september 2011

okej lite långt kanske men gäller att få med allt!

Nu har det var lite lugnt på fronten här, men oj vad det har hänt grejer!

Här blir det en liten myslista på bara braiga och fina saker som skett!

Pluttas är numera en glad skit och vi har äntligen lyckats att hitta en dygnsrytm tillsammans som vi alla trivs med. Numera har vi en obligatorisk lekstund kl 7 på morgonen, helt otroligt att barn kan ha en sån perfekt intställd liten väckarklocka.

Vår skrutt fick en liten kusin som nu är 2 veckor gammal, igår bjöd Antonio och hans lilla kusin på en härlig" jag är hungersymfoni"- det var tjusigt må jag lova!

Sedan fick vi ju äntligen träffa skruttens stora kusiner, världen sötaste tjejor med en helt fantastiskt mamma och pappa. Och allra största kusinen hon är sju, höll så fint i honom så jag blev lite rörd. Gyllungar!

Jag fick bli gudmor igen till en av världens finaste ungar, jag är så stolt över både honom och hans syster som jag är gudmor till de är så otroligt fina.

Antonio har haft sin första förkylning, och man fick för första gången känna sig lite mindre uppskattad som mamma, då han bara tittade hatiskt på den där dumma nässugen och koksalt lösningen som jag kom springades med stup i kvarten.  Men nu är vi äntligen friska och glada rakt igenom, finally! dock har vi lyckats med bedriften att ge både mormor och morbröder en fin liten Antonio snuva.

Antonio har upptäckt leksakernas glada värld, eller mest ska de väl dreglas på och stoppas i munnen, gärna så långt in så att man nästa kräks. Men vad gör de när det är en röd fin brandbild som både är mjuk smakar gott och piper, det är visst lycka för en liten kille!

Tvn är även den fortfarande ett uppskattat objekt, för att inte säga oerhört intressant, suck!


Nu ska vi försöka leta rätt på ett fint rött babygym på ikea, hoppas det blir lika uppskattat :)

Vi avrundar med en liten bild från blackebergs vackra skogar, ser det inte lite tropiskt ut?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar