10 maj 2011

Att vara lycklig tror jag kan definieras, varieras och förändras beroende på tillstånd,tillfälle och person.

Vissa hävdar att lycka är inte ett bestående tillstånd, utan lycka är något man skapar sig.

Ska man skilja på lycka och känslan vara lycklig, kan man anse att lycka är samma sak som att vara lycklig?

Jag tror att lycka finns i de små tingen (oj det var ingen vilken liten klyscha!). För mig innebär det att man öppnar ögonen och ser lycka i vardagen. Detta gör mig lycklig. Frågan är vad kan du göra för att göra dig själv lycklig?

Om du hittar dina guldkorn i tillvaron så tror jag att de alltid gör de dig lycklig oavsett tillstånd, tillfälle och person, detta ger dig i förlängningen lycka i livet.

Idag ser jag lycka i att:

Ha mindre än femtio meter till tvättstugan med mina svullna fötter.

Ha mindre än 2 meter till balkongen där solen snart visar upp sig.

Att det mindre än 20 dagar tills vår efterlängtade son kommer och få möjligheten att vara hemma och vila innan dess att han kommer till världen:)

Detta är för mig både Lyx och Lycka! och det gör mig idag otroligt Lycklig :)

Vad definerar lycka för dig just idag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar